Yearly Archives: 2017

Journées du GMP 2017 – Unexplored fields in DMPK: Terra Incognita?

18 Oct

Unexplored fields in DMPK: Terra Incognita?
• From monomeric to polymeric and combined analytes: Bioanalysis Challenges
• New challenges in drug metabolism investigation
• Exploring  alternative routes of administration for systemic drug delivery
• Dosing optimization, from 0 to 99 years
• Design and analysis of clinical trials for rare disease populations: how to manage scarcity?
• Terra Incognita : how to regulate, validate and monitor

Brochure GMP-2017

GMP 2017 Agenda Final

S’inscrire aux journées

2017 Symposium Sponsorship opportunités – Details dans le document ci-joint.

2017 GMP Sponsorship Opportunities

• Non classé

Save the date: 23 November-Pharmacometrics Network Benelux Fall meeting & introductory workshop

16 Oct

The topic of the meeting will be: “Pharmacometrics of anti-infective therapies- application to clinical practice”.

Over the next couple of weeks we will further define the agenda of this meeting.
Suggestions on this topics are more than welcome. The formal announcement will follow.

This Fall meeting will be preceded by an introductory workshop“ Pharmacometrics for non-pharmacometricians” hosted by researchers from Ghent University, Groningen University and FAGG.
More information can be found here: https://www.fagg-afmps.be/en/news/workshop_on_pharmacometrics_23_november_2017

We would like to ask you to bring this workshop to the attention of your colleagues who would be interested.

PNB Steering committee

Election du GMP 2017: renouvellement de 2 membres du bureau

06 Oct

Selon nos statuts, chaque année, deux de nos membres vont quitter le conseil d’administration après leurs quatre années de mandat (Olivier Petricoul et Marion Dehez pour cette année) et doivent être remplacés. Les deux nouveaux membres rejoindront le conseil d’administration du GMP en tant que conseillers pour leur première année de mandat.
Nous avons le plaisir de vous annoncer que cette année trois personnes se sont portées candidates pour rejoindre le conseil d’administration du GMP.  Vous trouverez leurs biographies sur le site web du GMP (https://gmp.asso.fr/election-du-gmp-2017-renouvellement-de-2-membres-du-bureau/). Vous pouvez voter pour deux d’entre eux dès à présent jusqu’au Vendredi 20 Octobre minuit, clôture des votes.
Pour voter, sélectionnez « Connexion » (il vous faudra vous munir de votre identifiant et de votre mot de passe adhérent) puis « Election en cours ».

Amicalement,

Le conseil d’administration du GMP

Appel à volontaires pour le comité scientifique des journées GMP 2017

24 Jan

Les résultats des sondages des années passées ont montré le désir d’implication grandissant de nos adhérents à différents niveaux dans l’association. Au comité d’administration, nous sommes intimement convaincus que la richesse du GMP réside dans la diversité des origines et des expertises de nos adhérents et que chacun d’entre vous peut apporter sa contribution.

Par conséquent, le conseil scientifique lance un appel pour des volontaires qui souhaiteraient participer à l’organisation scientifique des journées 2017 (25-27 Octobre 2017 à Paris). Chacun est invité à proposer des thèmes de sessions ou des intervenants.

Vous pouvez aussi candidater pour vous impliquer dans le comité scientifique des journées 2017. Votre rôle serait alors d’organiser ou co-organiser une session. Cela implique d’identifier et de contacter les intervenants, d’assurer le suivi et le bon déroulement de la session. Cela nécessitera également la participation à environ une téléconférence par mois avec les autres membres du comité (généralement sur le créneau du déjeuner) jusqu’aux journées en Octobre.

N’hésitez pas à envoyer un email à contact@gmp.asso.fr avant le 17 Février si vous êtes intéressés.

Le GMP vous appartient, venez nous rejoindre !

« Aucun de nous ne sait ce que nous savons tous, ensemble ».  (Euripide)

Marion Dehez Présidente du Conseil Scientifique du GMP

Dear Colleagues and GMP members,

This year, the GMP board has taken the action to create a scientific council within the GMP and its first action will aim at building the scientific program of the 2017 annual congress. Further actions have also been identified and will be communicated to you shortly.

The recent survey results showed that members are asking for more and more involvement at many levels in the GMP. At the board, we are fully convinced that the difference of background and expertises across all our members are what makes the strength of the GMP.

Therefore, the scientific council is looking for volunteers who would like to support us with the scientific content of the annual 2017 congress (25th to 27th of October in Paris). Each one of you is more than welcome to propose topics of sessions and /or speakers.

You can also candidate to be fully part of the scientific committee of the 2017 congress. Your role would then be to organize or co-organize sessions by identifying and contacting speakers as well as make sure that the session preparation goes smoothly. A monthly TC (usually over lunch time) is what is required by the scientific committee to discuss all together and ensure the coordination of all the actions.

Feel free to send an email to contact@gmp.asso.fr before the 17th of February, should you be interested in applying.

The GMP is all yours, come and join us !!!

« Aucun de nous ne sait ce que nous savons tous, ensemble ».  (Euripide)

Marion Dehez GMP Chief Scientific Officer